התקשרו איתנו | הצטרפו לרשימת התפוצה  |   | 

ארועים - יוצאים לקולנוע

צפייה ביתית: לצחוק עם Sisters, להתרגש ב-Brooklyn
מאת: טל פרי, כתבנו לענייני תרבות | פורסם: 17.03.2016 18:00
The Big Short הוא קולנוע במיטבו, ריצ'רד גיר סוחף ב-The Benefactor, לחובבי שייקספיר Macbeth חדש... ועוד

המומלצים

Sisters (אחיות). (בתצלום למעלה)

כותב שורות אלה מעולם לא נמנה על קהל מעריציה של הקומיקאית טינה פיי, אבל בסרט הנוכחי היא שחקה אותה. פיי, המגלמת לרוב נשים נוירוטיות ולחוצות, מגלמת את קייט אליס, אם חד הורית שלא התבגרה מעולם, וחייה נראים בהתאם כהתגלמות הכאוס עלי אדמות. אחותה מוירה (אמי פוטר) כולה מופת של מרובעות, פחד מהצל של עצמה, וחוסר יכולת מוחלט לראות מה באמת קורה סביבה. כאשר הוריהם של השתיים מחליטים למכור את הבית בו גדלו, הן מאחדות כוחות בניסיון למנוע את רוע הגזרה ומחליטות לקיים בבית הריק מסיבה לכל המחזור שלהן מימי התיכון. אירוע שכצפוי מאבד לחלוטין שליטה. ג'ייסון מור, במאי טלוויזיה בניסיונו הקולנועי הראשון, מצליח לנווט קומדיה המעבירה בו זמנית מסר קודר על הצביעות והאפרוריות מאחורי החיים המושלמים לכאורה של המעמד הבינוני בארצות הברית.

לסיכום: שאפו לפיי ולפוטר, כשזה מצחיק זה מצחיק. זמן: 118 דקות.

The Big Short (מכונת הכסף).

מבול סרטי אוסקר מהשנה החולפת מציף בימים אלה את מדפי הדי.וי.די והבלו ריי, כולל סרטו הנפלא של הבמאי אדם מק'קיי - סאטירה נשכנית על תאוות הבצע חסרת הגבולות של המערכת הפיננסית בארצות הברית, שהובילה לקריסת שוק הנדל"ן ואבדן מיליארדים במפולת של סוף 2008. הסרט מתמקד בכמה מומחים פיננסיים שהצליחו לנבא מראש את האסון המתקרב, ואף נצלו את שליטתם במערכת כדי להמר נגד השוק ולגרוף הון עם נפילתו. כריסטיאן בייל, סטיב קארל ובראד פיט נפלאים, והסרט כולו עשוי בקצב תזזיתי ויורה נתונים והברקות בקצב של מכונת ירייה.

לסיכום: לקחת נשימה ארוכה, להתרכז, ולצלול לשעתיים של קולנוע במיטבו. זמן: 130 דקות. לביקורת מלאה

Brooklyn (ברוקלין).

הדרמה הכובשת שביים ג'ון קראולי על פי ספרו של קולם טובין. סורשה רונאן הנפלאה הייתה מועמדת (בצדק) לפרס האוסקר על הופעתה כאייליש לייסי, נערה אירית המהגרת לרובע ברוקלין בניו יורק בשנות ה-50 של המאה שעברה, ואחרי חודשים של הסתגלות קשה לחיים החדשים מוצאת אושר ואהבה בחיקו של טוני, שרברב איטלקי מקסים. טרגדיה משפחתית מאלצת אותה לשוב לעירה הקטנה באירלנד, שם היא מוצאת מחזר חדש ומקסים לא פחות, הצעת עבודה מפתה ואם שתעשה הכול כדי להשאיר את בתה לצידה. מה שמציב את אייליש בהתמודדות עם השאלה היכן נמצא הבית האמיתי.

לסיכום: דרמה רומנטית בטעם של פעם, עם הרבה חומר למחשבה. זמן: 111 דקות. לביקורת מלאה

יש בהם משהו

The Benefactor (הנדבן).

סרטו הראשון באורך מלא של הבמאי-תסריטאי אנדרו רמזי, הבנוי כולו סביב הכוכב הראשי ריצ'רד גיר המשאיר רק רסיסי זמן מסך לשחקנים האחרים. פראני (גיר) הוא מיליארדר מזדקן ומתבודד שידו בכל, למרות שלא מצוין כיצד צבר את הונו הרב. שנים אחרי שהיה מעורב בתאונת דרכים בה נהרגו זוג חבריו הטובים ביותר הוא מחדש את הקשר עם אוליביה, בתם של השניים (דקוטה פנינג) החוזרת לעיר עם בעלה הטרי לוק (תיאו ג'יימס) שסיים את לימודי הרפואה. פראני מתעורר לחיים, ועושה הכול כדי להפוך לדמות אב מגוננת ודומיננטית בחיי הזוג הצעיר. הבעיה: הוא אינו יודע מתי לעצור ובנוסף הולך ושוקע בהתמכרותו למשככי כאבים.

לסיכום: ריצ'רד גיר סוחף ואנרגטי, אבל הסרט עצמו הוא דרמה שגרתית נטולת כל יחוד. זמן: 93 דקות.

In the Heart of the Sea (בלב ים).

סרטו הכושל של הבמאי רון הווארד, ושיתוף פעולה שני ברציפות שלו עם השחקן כריס המסוורת'. בהפקה הושקעו 100 מיליון דולר והיא גרפה בקושי מחצית הסכום מהקרנות ברחבי העולם. במפתיע (או שלא), לא מדובר בסרט גרוע במיוחד. העלילה מתרחשת בתחילת המאה ה-19, וכוללת סיפור מסגרת על הסופר הרמן מלוויל המגיע לעיר קנטקט, המכה של ציידי הלווייתנים, לשכנע מלח זקן ושיכור לחשוף בפניו את האמת מאחורי טביעתה של הספינה "אסקס" עליה הפליג כנער. מכאן מתחיל הסיפור המרכזי, שהיה ההשראה לרומן הקלאסי "מובי דיק", על מאבק ההישרדות של צוות הספינה בלווייתן לבן ענק שהטביע אותה ואז המשיך לרדוף את קומץ הניצולים.

לסיכום: סרט הרפתקאות בומבסטי ומיושן בטעם של פעם, ועדיין עשוי היטב. זמן: 122 דקות. לביקורת מלאה

Macbeth (מקבת).

הבמאי ג'סטין קורזל אחראי לעוד עיבוד קולנועי לטרגדיה הקלאסית מאת וויליאם שייקספיר על הגנרל הסקוטי, שתאוות השררה שלו ושל אשתו השאפתנית מניעה אותו לרצוח את שליטו ולהשתלט על כס המלכות, אך הגורל חזק ממנו וממיט אסון עליו ועל בני ביתו. בניגוד לעיבודים קולנועיים אחרים למחזות של שייקספיר, הסרט הנוכחי נצמד באדיקות לזמן ולתקופה המקוריים וכמובן לטקסט התיאטרלי. מייקל פסבנדר ומריון קוטיאר מצויינים כמקבת ואשתו אך הסרט איטי, מדכא וכמעט לא מנצל את המדיום להבאת בשורה חדשה לסיפור המוכר.

לסיכום: רק לחובבי שייקספיר מושבעים. זמן: 113 דקות. 

Carol (קרול)

Carol (קרול).

הדרמה שביים טוד היינס, התחילה כסוס מוביל במרוץ לאוסקר ואיכשהו איבדה אוויר באמצע הדרך ונותרה בידיים ריקות. מבוסס על ספרה של פטרישיה הייסמית משנת 1952, הסרט מתאר סיפור אהבה בין קרול, אשת חברה העומדת בפני גירושים (קייט בלנשט) ותרז, זבנית צעירה בחנות כלבו המתאהבת בה (רוני מארה). הרומן בין השתיים לא רק קורא תגר על כללי החברה המקובלים של התקופה, הוא אף מאיים להפוך את גירושיה של קרול מבעלה הקנאי הרג' למסכת מכוערת של מאבקים משפטיים ולמנוע ממנה משמורת על בתה. האם האהבה תנצח? בניגוד לגל יחסי הציבור שליווה את הסרט, התוצאה שמרנית ומאופקת והרבה פחות נועזת מהמצופה.

לסיכום: בלנשט ומארה מצוינות, וכמותן העיצוב התקופתי, הצילום ופס הקול, אבל רוב הזמן מדובר בלא יותר מעוד דרמה רומנטית יעילה ומיושנת במתכוון, הפונה בעיקר לצופים מבוגרים שאינם נרתעים מהטוויסט של אהבת נשים. זמן: 118 דקות. לביקורת מלאה

המיותר

Victor Frankenstein (ויקטור פרנקנשטיין).

ניסיון מביך של הבמאי פול מק'גאגן ליצור עוד גרסה לספרה של מארי שלי. הסרט הנוכחי מגולל את הסיפור מנקודת מבטו של איגור (דניאל רדקליף - לנצח הארי פוטר), עוזרו הנאמן של פרנקנשטיין, והפעם הוא נחשף כליצן/שק חבטות אנושי בקרקס נודד עד שהמדען הכריזמטי מציל אותו ומרפא אותו מהגיבנת על גבו והליכתו הכפופה (בסצנה דוחה במיוחד). מנקודה זו ואילף הופך איגור לחסיד שוטה של פרנקנשטיין (ג'יימס מק'קווי במשחק מוחצן והיסטרי), שכאן הוא סטודנט מבריק לרפואה אך אדם נטול כל כישורים חברתיים ואף רדוף רגש אשמה כבד על מות אחיו בתאונה לה היה אחראי. מובן שגם בסרט הנוכחי הוא רדוף ברעיון לברוא אדם חי בעזרת פלאי המדע, והתוצאות הרסניות. התוצאה היא סרט מבולבל עם מקסימום מלל אובר-דרמטי ומינימום אקשן.

לסיכום: לוותר. זמן: 110 דקות.

לעוד ביקורות סרטים חדשים ולצפייה ביתית מאת טל פרי

לכל הכתבות החדשות

הוסף תגובה חדשה