התקשרו איתנו | הצטרפו לרשימת התפוצה  |   | 

ארועים - יוצאים לקולנוע

צפייה ביתית: American honey (אמריקן האני)
מאת: טל פרי, כתבנו לענייני תרבות | פורסם: 07.01.2017 19:49
ריילי קיאו (נכדתו של אלביס פרסלי) בסרט מיוחד על הפן העני, הנסתר מעין, של אמריקה, חידוש לשבעת המופלאים, ועוד סרטים חדשים שפוגשים אותנו בגרסת ה-DVD

סרט: American honey (אמריקן האני)

ז'אנר: דרמה

במאית: אנדריאה ארנולד

שחקנים: סשה ליין, שיה לה בוף, ריילי קיאו

זמן: 163 דקות

 

אחרי שלושה סרטים מוערכים במולדתה אנגליה, חוצה הבמאית-תסריטאית אנדריאה ארנולד את האטלנטי לטובת סרט מסע אל תוך הקרביים של אמריקה האחרת, הענייה, הקנאית-דתית, שבניה ובנותיה נשכחו מלב עד שנקמו בגדול והכתירו למלך את המיליארדר דונלד טראמפ. ארנולד מביאה איתה למיזם את המאפיינים הקבועים שלה: מצלמה ידנית רוטטת המעניקה אווירה של תיעוד דוקומנטרי, שחקנית צעירה ואלמונית לחלוטין בתפקיד הראשי וחשיפה כואבת של בני המעמד הנמוך המנסים לשווא להימלט מגורלם. American honey הוא, לכאורה, סרט שלא אמור לעבוד. הוא ארוך מאד ללא הצדקה, אין בו עלילה או סוף הקושר קצוות ונותן תשובות, ואת התפקיד הגברי הראשי מגלם שיה לה בוף. ללא ספק השחקן המעצבן והיומרני ביותר בהוליווד. עדיין, איכשהו, יש בסרט משהו מהפנט הנשאר איתך הרבה אחרי הצפייה. תחושת טעימה אמיתית ומלאת אמפתיה מהווי חיים אחר.

 

סטאר (ליין) היא נערה בת 18 החיה בזבל, תרתי משמע. כבר בסצנת הפתיחה היא מחטטת בפח האשפה של סופר מרקט מקומי, ומלקטת שאריות מזון עבור שני אחיה הקטנים שהיא מגדלת בביתו העלוב של בן זוגה הנרקומן, בעוד האם הביולוגית מסרבת לקחת אחריות עליהם. מפגש מקרי עם חבורת נערים ונערות הנודדים מעיר לעיר, ומוכרים מנויים למגזינים למשפחות אמידות ומשועממות, גורמת לה בהחלטה של רגע לברוח מהבית לטובת סיכוי קלוש לחיים טובים יותר. היא מצטרפת לקבוצה שכל חבריה, בדרך זו או אחרת, נמלטו ממבוי סתום לטובת אשליית החופש אותה מוכרת קריסטל (ריילי קיאו הנהדרת) המגה-ביצ'ית, מובילת המיזם. ואולם, כאשר סטאר מתאהבת בג'ייק (לה בוף), איש המכירות המצטיין והמאהב המזדמן של קריסטל, הכול מתחיל להסתבך.

 

כאמור, הסרט אינו מתנהל כסיפור סטנדרטי אלא יותר כאסופה של סצנות. על פניו לא קורה הרבה, וגם כאשר סטאר נקלעת לסיטואציות שהן כמעט הזמנה לאונס קבוצתי (מפגש עם חבורת בוקרים שתויים), היא נחלצת ללא פגע ועם ערמת מזומנים ביד. שורדת מלידה, המגלה בהדרגה את כישוריה ובמקביל מאבדת את התלות הרגשית באחרים לטובת הכרה בערך עצמה. התהליך הקרוב ביותר להפי אנד שסרט כמו American honey יכול ורוצה להעניק. במקביל, סצנות הנסיעה מעיר לעיר, או הנגינה והשירה של בני החבורה לפני ואחרי יום עבודה, פשוט נפלאות. כך גם השימוש בשירי קאנטרי והיפ הופ מוכרים, שהטקסטים שלהם משתלבים בעלילה כאילו נכתבו במיוחד עבורה.

American honey הוא אולי לא יצירת מופת (כפי שכמה מבקרים מהרו להכריז), אבל הוא בפירוש אחד מסרטי האינדי המוצלחים של השנים האחרונות. סשה ליין תהיה כוכבת, וריילי קיאו (נכדתו של אלביס פרסלי) כבר כזו.

 

לסיכום: מסע ארוך, בכל המובנים, אבל שווה.

 

עוד השבוע בדי.וי.די:

 

סרט: The magnificent seven (שבעת המופלאים)

 

במאי האקשן המוערך אנטואן פקווה רצה לביים מערבון בטעם של פעם, אז הוא עיבד מחדש קלאסיקה הוליוודית משנת 1960 שהיא, בעצמה, גרסה של "שבעת הסמוראים" שביים היפני אקירה קורסאווה. מבולבלים? אין ממה. The magnificent seven מודל 2016 הוא אחד הסרטים הפשטניים של השנים האחרונות. עלילתו אינה אלא תירוץ להציף כל פריים בסוסים, בוקרים, אינדיאנים, כרכרות, אקדוחנים טובים ורעים וכמות בלתי מוגבלת של יריות וגופות. תושביה קשי היום של עיירת ספר נאנקים תחת עול שלטונו של איש עסקים מושחת, ובצר להם פונים לאקדוחן הבודד סם צ'יזהולם (דנזל וושינגטון), המרים את הכפפה ומקבץ סביבו שישה שכירי חרב נוספים למשימה הנראית, על פניה, כהתאבדות. לצופה התמים מומלץ להתרכז באקשן, ולזנוח שאלות יסוד זניחות כמו "איך בארצות הברית של סוף המאה ה 19' לאף אחד לא אכפת שהגיבור הוא שחור". זמן: 133 דקות. לסיכום: שווה בעיקר בזכות סצנת הקרב הגרנדיוזית בסיום, והאיחוד בין וושינגטון ואית'ן הוק 15 שנים אחרי Training day.



סרט: סנודן (Snowden)





הבמאי-תסריטאי אוליבר סטון עיבד למסך הגדול את סיפורו של אדוארד סנודן, אנליסט צעיר ומבריק שעבד בין השאר עבור ה CIA וה NSA, ונחשף בהדרגה לאינספור שחיתויות בצמרת הממשל האמריקני, בראשן ציטוט המוני לעשרות מיליוני טלפונים ותכתובות מייל פרטיות של אזרחים בשם, לכאורה, הגנת המולדת. בסופו של דבר החליט סנודן להדליף עשרות מסמכים סודיים, מהלך שהפך אותו לבוגד ולאחד האנשים המבוקשים בעולם. סטון שדעותיו הפוליטיות חברתיות, הנעוצות עמוק בשמאל הליברלי, מובילות כל יצירה עליה הוא חתום בשנים האחרונות, בוחר כמובן להציג את סנודן כגיבור. עיקר העלילה מתמקדת בשלבי המהפך אותו עבר, מצעיר נאיבי ופטריוט נלהב לגבר רדוף ופרנואיד שאיבד אמון במערכת, והקריב במודע את חייו על מזבח זכות הציבור לדעת. ג'וזף גורדון לוויט עושה, כצפוי, עבודה טובה בתפקיד הראשי כאשר לצידו שיילין וודלי בגרסה נוספת לדמות הנשית הדומיננטית בקולנוע האמריקני בשנה החולפת, זו של האישה היפה והקדושה המשמשת מצפן מוסרי של הגיבור ועושה נו-נו-נו כשהוא לא הולך בתלם. זמן: 134 דקות. לסיכום: חד צדדי ומניפולטיבי, כצפוי, ועדיין עשוי היטב.

 

סרט: The dressmaker (המלבישה)

 



באחור של שנה הגיע לבתי הקולנוע בארצות הברית, ועכשיו בפורמט צפייה ביתית, סרטה האחרון של הבמאית-תסריטאית האוסטרלית ג'וסלין מורהאוס על פי הספר מאת רוזלי האם. קייט ווינסלט מובילה אגדה סוריאליסטית המתכתבת בין השאר עם המחזה "ביקור הגברת הזקנה" ועם סרט הקאלט "פרסיליה מלכת המדבר". מהראשון נשאב סיפור המסגרת על אישה שצברה עושר ומעמד ואז שבה לעיר הולדתה הנידחת לסגור חשבון עם תושביה שהתעללו בה בנעוריה, ומהשני את ההשפעה המכשפת של סטייל נוצץ על תושבי אזורי הספר הנידחים של אוסטרליה. טילי, ילדת כאפות שהפכה למעצבת אופנה מצליחה, יורדת ערב אחד מהרכבת באמצע שומקום ומאחדת כוחות עם אמה הסנילית, שוטר מקומי שהוא גם דראג קווין בארון, גבר צעיר המגלה בה עניין רומנטי ושאר דמויות ססגוניות איתן יש לה חשבון פתוח בשל פשע מהעבר שהרס את חייה. נשק יום הדין של טילי הוא היכולת להציע מייק אובר, שיהפוך כל אישה זנוחה בעיר לשער מגזין פוטנציאלי, והיא אכן עושה שימוש מרבי בכישוריה עד בוא הנקמה המתוקה. זמן: 119 דקות. לסיכום: משחק עילאי של ווינסלט, ג'ודי דייויס, הוגו וויבינג ואפילו ליאם המסוורת מפתיע לטובה, בסרט מרהיב שבבתי הקולנוע חמק מתחת לרדאר וזו ההזדמנות לגלות אותו.


 

הוסף תגובה חדשה